3 år

Idag för 3 år sedan låg jag i Uppsala för undersökning, jag flögs ner "igår" 14:e i ett jätte litet, kallt och jobbigt flyg. hade precis fått redap å att jag hade en tumör. om några dagar får jag reda på vilken cancer det är och får min första cellgiftbeh.

Det gick åt helvete med nålen i handen sedan fick jag träffa mongo läkaren Magnus som jag förövrigt fortfarande är jobbig att tänka på Haahaa...

 

Tänk att det gått så sjukt lång tid! Men ändå minns jag det som om det var igår. jag hade lite fantom smärtor för några dagar sedan i magen. var tvungen att känna efter så jag inte hittade någon knäl. klämde som besatt i armhålan, halsen och vid ljumsken. Hittade inget, men ont hade jag.

3 år sedan.. aldrig aldrig någonsin att jag tänker gå igenom det igen. vilket jag förövrigt inte hoppas att det ska uppstå.

Såg även en grej på facebook jag var tvungen att kommentera.

En grupp hade lagt upp en status där det stor "Disney borde göra en prinsessa utan hår, så att små tjejer med cancer kan känna sig fina!"

Som är en väldigt fin idé, och varför i helvete inte? Allt handlar ju så mycket om håret vi har, nästan alla klagar ju på om dom har en dålig hårdag och drar håret i en toffs och mössa. en Cancer sjuk liten flicka har en dålig hårdag DYGNET runt. Håret är ju vår personlighet. så det hade varit en fin film med en hårlös prinsessa, för disney kan göra allt vackert så varför inte en tjej?

Jag kommenterade då en hel del hade skrivit riktigt idiotiska saker som "små barn kan inte få cancer", "spela roll om dom har hår, dom vill väl överleva" men tror dom inte att det litet barn märker att dom är annlorlunda? speciellt om man är 5-6 och disney och barbie är det bästa? Att dom får blickar på stan just för att dom är barn, har cancer och inget hår. idioter.. hår är viktigt för en tjej som är 5 och en som är 15!

Sedan var det dom som skrev att peruker är jätte bra, men har ni någonsin sett en peruk? ja det är hår men dom kommer aldrig kunna ersätta ens riktiga hår, peruker kliar, blir varma och är allmänt jobbiga och jätte dyra.

Idag är en sån dag där allt kommer tillbaka. för jag antar att jag aldrig bearbetat det. började skolan direkt jag var färdigbehandlad och då handlade allt om att vara normal så jag trängde undan allt jag kände. Mycket börjar komma nu.

 

Väldigt virrigt inlägg, men jag är både arg, förvirrad och ledsen!

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

du är stark julia! <3

känner igen mig i det du skriver, men håller tummarna att vi ska aldrig gå igenom det där igen <33

2011-12-15 @ 18:42:39
URL: http://liinnearummel.blogg.se/
Postat av: Linnea

vi är lika starka isf ;) <33

och vi ska aldrig behöva göra om det!

2011-12-15 @ 23:07:02
URL: http://liinnearummel.blogg.se/
Du får jätte gärna kommentera, men som en vis kanin sa "Har man ingenting snällt att säga ska man inte säga någonting alls. ni förstår va?! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback